JABER

Print PDF

 

 

 

During road construction works leading up to Petra in Wadi Musa (Valley of Moses). a peace of Basanite rock with Hebrew lettering is discovered in the rubble by JABER a young 10 year old Bedouin boy. This find leads to a journey of discovery and adventure contradicting the biblical story of the exodus of Jews with Moses from Egypt. It implies confirmation of a controversial theory written by Dr. Louise Liggins, that Moses brought his Jews to Petra instead of mount Sinai where they spent the 40 years before moving on to Palestine. Dr. Liggins’ concept further establishes that Christianity actually began in Jordan and not in Palestine with the baptism of Jesus, at 30 years of age, on the eastern side of the river, thus establishing Jordan as the real Holy land for Christians.

The Rock becomes a valuable artifact pursued by various organizations and governmental agencies, including gangster elements who see in it serious monetary gain. The tenacious boy JABER eludes all pursuers and brings the chase to a surprise ending using his childish instincts to avoid capture.

 

الصخرة

 

خلال أعمال بناء الطرق المؤدية إلى البتراء في وادي موسى يتم العثور على قطعة صخريه صغيره تحت الأنقاض من الباسانيت وعليها كتابه بالحروف العبرية من قبل جابر، صبي صغير يبلغ من العمر 10 سنوات. هذا الاكتشاف يؤدي إلى رحلة اكتشاف ومغامرة تتناقض مع القصة التوراتية لخروج اليهود مع النبي موسى من مصر. وهو يعني ضمنا تأكيدا لنظرية مثيرة للجدل كتبها الدكتورة لويز ليغينز ، والتي تذكر أن النبي موسى أحضر اليهود إلى البتراء بدلا من جبل سيناء حيث أمضوا الأربعين سنة قبل الانتقال إلى فلسطين. يثبت مفهوم د. ليغينز كذلك أن المسيحية بدأت فعليًا في الأردن وليست في فلسطين بمعمودية يسوع ، في الثلاثين من العمر ، على الجانب الشرقي من النهر ، مما يجعل الأردن أرضًا مقدسة حقيقية للمسيحيين.

الصخرة تصبح قطعة أثرية قيمة تنتهجها مختلف المنظمات والوكالات الحكومية، بما في ذلك عناصر العصابات الذين يرون فيها مكاسب مالية كبيرة. الفتى العنيد جابر يستعصي على كل المطاردين ويجلب المطاردة إلى مفاجأة تنتهي باستخدام غرائزه الطفولية لتجنب القبض عليه من قبل أي شخص.

About Us

SINDIKA PRODUCTIONS AND CONSULTING

is a uniquely placed service and production company

involved in film & documentary productions as well as consulting

services based in the United Kingdom.  See more under About US

Contact Us

Mobile: +44 7933394968

balagova@sindikaproductions.com

lubovhaba@gmail.com

info@sindicaproductions.com